torsdag 14. oktober 2010

The New York Subway map på hjul og et godt minne!


Denne lekkerbisken av en koffert snublet jeg over når jeg tilfeldig vis gikk forbi en Morris butikk i dag. Hadde jeg ikke hatt en klasiske og enkel stil skulle jeg ha ønsket meg et eksemplar til bursdagen min om noen dager.

Et reiseminne fra mine dager som "The NYC babe":
Som den "Ekte" New York jenta jeg er så er jeg ekspert på å ta "the Subway" i New York. Helt siden jeg var 15-16 år har jeg manuevret  NY's undergrunn med en fast hånd, opp til flere ganger i årenes løp har jeg hjulpet forvirrete Svensker på rett vei. Selv om første turen alene kunne ha endt opp i Brooklyn i steden på et handle senteret i down town NY altså på Manhattan (stoppet til daværende World Trade Center nå ground Zero) da instruksene fra min "gamle Tante" var feil. Heldigvis hadde jeg tatt bussen ned til området i flere år og kjente godt til gate navnene i området. Rett før dørene skulle lukkes og toget skulle suse videre til Brooklyn så jeg at det stod et skilt med pil til Church st. hvor vi skulle. Jeg dro meg med min gode venninne, men ikke NY City vant på den tiden ut av vognen i det dørene smalt igjen bak oss. Heldigvis endte det godt og vi kom oss  både på The Limited og på Pier 17 for å shoppe.

Et godt tips: Pass på at toget ikke er et ekspress tog for da suser det forbi mange stasjoner, litt dumt om du skal av på en av de stasjonene. Det har nok skjedd de fleste, men greit å unngå.




Her startet de flese undergrunds eventyrene mine :-)

Hjemme

 


  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar